Logomanuál

Logo – firemní značka

Logo je základní reklamní a identifikační prvek. Je to jednoduchý symbol, který je unikátní a nezaměnitelný. Logo si lidé snadno zapamatují a budou vás podle loga poznávat. Kvalitní logo, které splňuje moderní požadavky, se stane vaší nejlepší vizitkou.

Je logo potřeba?

Ano, logo potřebuje každý, kdo si přeje dělat svoji reklamu kvalitně. Představte si například, že si necháte vyrobit potisk propisky. Pokud na ni dáte uniformní text: „Stolařství“, „Kamenictví“, „Kadeřnice“, … nikdo si to na první pohled nespojí s vámi. Budete-li mít kvalitní logo a propracovanou firemní grafickou strategii, bude vaše propagace účinná a lidé si ji zapamatují. 

Registrace loga ® ochranná známka ®

V případě vážného zájmu o tvorbu či úpravu Vašeho firemního či i živnostenského loga, velmi doporučujeme zajistit si i její registraci jako ochrannou známku, registrací ochranné známky (loga, názvu, fráze, obchodní značky) získáte 10leté právo duševního vlastnictví na daný výraz, logo či obchodní jméno. Více o ochranné známce na Wikipedii.

Chci vytvořit logo a firemní identitu                    

Tvorba loga je složená z několika kroků:

  • konzultace s vámi – představy o podobě loga          
  • průzkum konkurence a studium problematiky daného oboru
  • tvorba cca 2 návrhů loga
  • výběr / korektury vybraného návrhu loga
  • zpracování grafického manuálu dle požadavků
  • předání loga v elektronické podobě

Logo už mám, ale je staré

V dnešní době je již firem, podnikatelů a živnostníků, kteří už své „logo“ mají, spoustu. Pořád ale převládají ti, jejichž logo je nekvalitní. Pokud Vaše logo vzniklo před mnoha lety, nebo ho nenavrhoval profesionál je dobré se poradit, zda by nebylo logo výhodné předělat. Variant jak pomoci, když je vaše logo špatné, je dostatek.

Omlazení loga / Facelift loga

  • logo si ponechá svůj ráz
  • změna je poznat, ale souvislost s předchozím logem je jasná

Přepracování loga / Redesign loga

  • logo změní svou podobu
  • návaznost je patrná např. shodná barva, písmo

Změna loga / Rebranding loga

  • logo změní svou podobu
  • návaznost nemusí být zachována – vhodné pro celkově špatná původní loga